Tuesday, September 1, 2009

Perjuangan Tuntas Orang Muda

Salam kepada Pembaca sekalian dan orang - orang muda..

Semalam, dengan izin yang maha esa, saya berkesempatan diluangkan masa bersama pemimpin muda yang berjiwa islam dan tinggi keperibadiannya. Ia memang jelas kewibawaannya dalam memimpin Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Tebrau sehingakan berasa segan tak terkata bila berhadapan dengan nya. Orang itu lah merupakan simbol kekuatan bagi saya dan rakan - rakan lain yang berada di dalam bahagian ini. Secara peribadi, saya sendiri berasa segan - segan dalam pertemuan itu. Dalam pertemuan itu, saya juga ada meningatkan beliau dan diri saya serta sahabat - sahabat yang lain, bahawa senantiasa menjaga tingkah laku dalam menjunjung nilai kepimpinan yang tinggi supaya kelak tidak terjadi seperti bekas calon - calon BN yang kecundang sejak akhir - akhir ini. Inilah yang dipanggil t-faktor/ wow faktor dalam usaha kita bersama merapatkan dan menjunjung era perjuangan para pimpinan yang lepas yang masih jauh dan terus jauh..

Dalam pertemuan tersebut, menyambung kebertangungjawabannya kepada saya dalam mengolah dan meningkatkan imej dalam mengharungi perang psikologi oleh pembangkang di dalam perjuangan ini. Ia mengambil kira semua faktor dan pandangan rakan - rakan muda bersama saya samada di dalam politeknik, gerakan belia, rakan internet, rakan umno/bn, rakan pembangkang serta pandangan akademik dalam bicara / forum awam, maka saya melahirkan tanggungjawab ini dengan memulakan langkah yang lebih strategik iaitu menwujudkan imej yang lebih mengalakkan pendekatan berilmu.. Sesungguhnya ia akan mengambil masa dalam persaingan hebat ini, tetapi dengan bantuan semua rakan - rakan insyallah, ia tidak akan terkeluar dari landasan persaingan.

Dalam pada itu juga, saya diminta memberi pandangan tentang serangan - serangan yang diberikan kepada UMNO / BN khususnya melalui media baru ini. Sesungguhnya saya mengakui secara jujur bahawa UMNO / BN masih lagi belum membuat perkara tersebut. Oleh itu, harapan disandarkan kepada saya untuk bersama - sama membantu dalam membuat serangan / menangkis / memberitahu bahawa sekiranya terdapat serangan yang dilakukan oleh pihak pembangkang dalam media baru ini.

Di akhir pertemuan ini, digarapkan kepada seluruh generasi pemuda agar sentiasa tuntas dalam meneruskan perjuangan. Buat anak muda yang sedang berada di menara gading, ingatlah bahawa UMNO / BN tidak pernah membuat sekatan kepada anda untuk bersama - sama berjuang dalam parti yang bertunjangkan kepada orang melayu. klau saya mampu dalam usia 24 tahun memimpin pemuda cawangan masakan anda semua yang berpendidikan tinggi tidak mampu. Apa yang penting perlunya ada strategi, keberanian dan kecerdikan untuk bersaing dalam dunia politik ini yang penuh adu domba ini. Permainan minda dan bibirlah yang menjadi penentu terhadap perlawanan yang mencabar ini bukanlah wang yang selalu disebut - sebutkan.

Salam perjuangan..

Khairul Bin Hashim
Unit Media Baru

No comments:

Post a Comment